:.. پایگاه اطلاع رسانی دارالقرآن نور شمال فارس..:

۱۲ مطلب در مرداد ۱۳۹۶ ثبت شده است

گزارش تصویری سفر زیارتی مشهد مقدس 1396 ، تسنیم دختران ، دارالقرآن نور شمال فارس (01)

بسم الله الرحمن الرحیم


گزارش تصویری سفر زیارتی مشهد مقدس 1396 ، تسنیم دختران ، دارالقرآن نور شمال فارس (01)


( علاوه بر کانال ، میتوانید تمام تصاویر را در کانال تلگرام تسنیم دختران مشاهده نمایید )


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

گزارش ویژه خبرگزاری بین المللی قرآن، ایکنا از طرح تسنیم 1396 : نگاهی به کلاس‌های قرآن تابستانی طرح تسنیم در فارس + عکس

کانون خبرنگاران نبأ: دارالقرآن نور شمال فارس با اجرای طرح قرآنی تسنیم در تابستان امسال، سومین سال میزبانی خود از دانش‌آموزان شهرستان آباده را در این طرح تجربه می‌کند.
به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، مؤسسه دارالقرآن نور شمال فارس با تأسیس از سال ۱۳۷۰ در شهرستان آباده، تاکنون بیش از یکصد حافظ و قاری قرآن کریم تربیت کرده است. این مؤسسه با اجرای طرح قرآنی تسنیم از تابستان ۹۴ به منظور غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان، در تابستان امسال سومین سال اجرای این طرح را تجربه می‌کند.
در این طرح قرآنی دانش‌آموزان پس از استعدادیابی و ثبت نام در طرح، اوقات فراغت تابستان خود را در محیطی قرآنی سپری می‌کنند و با آموزه‌های قرآنی و فرهنگ و سیره اولیای دین آشنا می‌شوند. 
در این طرح علاوه بر فعالیت‌های قرآنی، کلاس‌های قصص قرآنی، امام‌شناسی، خوشنویسی، نقاشی با رنگ روغن، چرم‌دوزی، سفال‌گری، کارگاه خلاقیت و پخش و تحلیل فیلم و... ویژه دختران و پسران ۱۰ تا ۱۲ سال با حضور مربیان و اساتید قرآنی با تجربه برگزار می‌شود.
سجاد حکیمی

مشاهده لینک خبر در سایت ایکنا : 
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

گزارش تصویری هفته های 5,6,7 طرح تسنیم 1396 دختران دارالقرآن نور شمال فارس

بسم الله الرحمن الرحیم

گزارش تصویری هفته های 5,6,7 طرح تسنیم 1396 دختران دارالقرآن نور شمال فارس

سه هفته اول مرداد ماه ماه 1396

حلقه تلاوت قرآن،کلاس پخش فیلم،خوشنویسی،نقاشی،چرم دوزی،کارگاه سفالگری، کارگاه خلاقیت



کلاس پخش فیلم







کلاس حلقه تلاوت قرآن



 حلقه تلاوت قرآن کریم



حلقه تلاوت قرآن کریم



( پخش قطعه فیلم کوتاهی از مدافعان حرم حضرت زینب.س. و شهید محسن حججی )




کلاس نقاشی

( نقاشی آثار سفالی )


کلاس نقاشی


نقاشی مصنوعات سفالی


کلاس خوشنویسی





کلاس چرم دوزی





کارگاه سفالگری



کارگاه سفالگری



کارگاه خلاقیت

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰

گزارش تصویری هفته های 5,6,7 طرح تسنیم 1396 پسران دارالقرآن نور شمال فارس


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

گزارش تصویری مسابقات تیمی جذاب خانواده های تسنیمی،هفته دوم ، دارالقرآن نور شمال فارس

گزارش تصویری مسابقات تیمی جذاب خانواده های تسنیمی،هفته دوم ، دارالقرآن نور شمال فارس

پنجشبنه شب 1396/5/19 ، دارالقرآن نور شمال فارس ، سالن تسنیم

با حضور خانواده های قرآن آموزان طرح تسنیم




داوری نفس گیر مسابقات



گل چاق کردن








طرح و نقشه دومینو








۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

مساقات خانوده ها هفته ائل


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

چهارشنبه تسنیمی دختران


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

گزارش تصویری هفته سوم و چهارم طرح تسنیم 1396 دختران

گزارش تصویری هفته سوم و چهارم طرح تسنیم 1396 دختران

کلاس های امام شناسی،پخش فیلم، ورزشی،سفالگری،نقاشی روی دیوار،چرم دوزی


کلاس امام شناسی




کلاس امام شناسی




مسابقه قرآنی و اهدای جایزه



کلاس پخش فیلم




سالن ورزش



ورزش









نقاشی روی دیوار

سفالگری



سفالگری






کاسه سفالی ساخته شده توسط قرآن آموزان














نظافت کارگاه سفالگری


کارگاه خلاقیت



کلاس چرم دوزی







 کلاس چرم دوزی


انتهای پیام/




۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

گزارش تصویری هفته سوم و چهارم طرح تسنیم 1396 پسران

گزارش تصویری هفته سوم و چهارم طرح تسنیم 1396 پسران



((کارگاه خلاقیت_ساخت صندوق چوبی))














۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

روز دختر و جشن تسنیم دختران دارالقرآن نور شمال فارس+تصاویر

روز دختر و جشن تسنیم دختران دارالقرآن نور شمال فارس


همزمان با ایام دهه کرامت، جشن میلاد حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها و روز دختر همراه با تقدیر از دختران طرح تسنیم ،چهارشنبه شب ۱۳۹۶/۵/۴ در شهرستان آباده برگزار شد.


امسال سومین سال اجرای طرح ابتکاری تسنیم توسط دارالقرآن نور شمال فارس است. در این طرح که مختص نوجوانان سنین ۱۲ تا ۱۴ سال است، قرآن آموزان علاوه بر آشنایی با مفاهیم و محتوی آیات وحی، با کلاس های قصص قرآنی، امام شناسی، پخش فیلم و نتیجه گیری، سفالگری، نقاشی و چرم دوزی اوقات فراغت خود را در محیطی قرآنی سپری میکنند.


در این جشن قرآنی که جمعی از مسئولین، امام جمعه محترم شهرستان آباده، خانواده ها و مربیان قرآن آموزان در آن حضور داشتند از بیش از صد نفر از دختران طرح تسنیم با اهدای جوایز ارزنده تقدیر به عمل آمد.


حجت الاسلام و المسلمین موسوی خراسانی در این مراسم با تقدیر از زحمات مربیان دلسوز این مجموعه قرآنی گفت: وجود این مجموعه بزرگ قرآنی در شهر جای بسی خرسندی دارند. در دهه های گذشته جای همچنین مجموعه هایی خالی بود و امیدواریم این مجموعه قرآنی بتواند خلأ های فرهنگی شهر را پر کند.

امام جمعه آباده با اشاره به فعالیت های طرح تسنیم، خطاب به قرآن آموزان گفت: فراموش نکنید که قرآن و تدبر در آن باید اصل قرار گیرد، و کلاس های هنری فرع است و برای سرگرمی و هیجان بیشتر شما ایجاد شده است که احساس خستگی و بی حوصلگی نکنید و بهتر از قرآن استفاده نمایید. قرآن و کلاس های قرآنی را به دوستان و همکلاسی های خود نیز معرفی کنید که بهترین دوران برای انس و تدبر در قرآن کریم همین سنین است .


تلاوت قرآن توسط مهدی کدیور، تواشیح گروه تواشیح دارالقرآن نور شمال فارس، اهدای جوایز، ارائه گزارش فعالیت های تابستان طرح تسنیم و اجرای مسابقه از برنامه های این جشن قرآنی بود .


تلاوت قرآن نوسط آقای مهدی کدیور



((حضور امام جمعه محترم و مسئولین شهرستان در جشن قرآنی))

((اجرای تواشیح گروه تواشیح دارالقرآن))









((اهدای جوایز توسط امام جمعه محترم و مسئولین))



(( سخنرانی امام جمعه محترم حضرت حجت الاسلام موسوی خراسانی )))



((اهدای جوایز))




((مسابقه بین مربیان با جایزه کمک هزینه سفر کربلا ))


((عکس یادگاری))







(( عکس دسته جمعی با مربیان و مسئولین ))


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

حمایت از مؤسسات با توجه به فعالیت‌ آن‌ها صورت گیرد نه اسم و رسم آن‌ها

گروه فعالیت‌های قرآنی: مدیر مؤسسه فرهنگی و قرآن و عترت طوبای فاطمی،‌ خواستار توجه یکسان و فعالیت‌محور به مؤسسات قرآنی شد و گفت: ما از مسئولان قرآنی انتظار داریم تا حمایت از مؤسسات را نسبت به فعالیت آن‌ها انجام دهند نه تنها به اسم و رسم آنان.
فاطمه جواهری، مدیر مؤسسه فرهنگی و قرآن و عترت طوبای فاطمی شیراز در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، در پاسخ به اینکه آیا بودجه سالیانه‌ای به این موسسه اختصاص می‌یابد؟ گفت: خیر، طی ۸ سال فعالیت این مؤسسه در بخش‌های مختلف به خصوص مباحث تفکر در قرآن کریم تاکنون هیچ بودجه‌ای به عنوان کمکی از ارشاد و یا سازمان دیگری دریافت نکرده‌ایم.

تاکنون هیچ بودجه‌ای از دستگاهی دریافت نکرده‌ایم

وی افزود: قبل از عید نوروز امسال اعلام شد که وزارت ارشاد وام‌های ۱۵ میلیون تومانی به مؤسسات قرآنی اعطا می‌کنند اما زمانی که ما از این قضیه خبردار شدیم که دیگر مهلت این وام‌ها تمام شده بود.

جواهری، خواستار توجه یکسان و فعالیت‌محور به مؤسسات قرآنی شد و گفت: ما از مسئولان قرآنی انتظار داریم تا اول تمام مؤسسات قرآنی را به یک چشم نگاه کنند و دوم اینکه حمایت از مؤسسات نسبت به فعالیت آن‌ها صورت گیرد نه تنها به اسم و رسم آنان.

مؤسسات کوچکتر هم از حمایت دستگاه‌ها و هم از حمایت خیران محروم مانده‌اند

این مدرس قرآن کریم ادامه داد: اگر مؤسسات بزرگی در این استان نام‌آور شده‌اند به دلیل آن است که هم ارشاد و هم اوقاف پشتیبان و حامی آن‌ها هستند و هم اینکه خیران زیادی آن‌ها را حمایت می‌کنند اما مؤسسات کوچکتر از این قضایا محروم مانده‌اند.

باید به فعالیت‌های تدبر و تفکر در قرآن مؤسسات توجه کرد

وی با یادآوری اینکه من برای راه‌اندازی مؤسسه قرآنی منزل شخصی‌ام را تبدیل به یک مؤسسه کرده‌ام و جدیداً هم واحد برادران را راه‌اندازی کرده‌ام، گفت: از مسئولان انتظار داریم تا برای تقسیم بودجه بررسی کنند که فعالیت‌های کدام مؤسسه مفیدتر است و نباید تنها به برگزاری کلاس‌های روتین نظیر روخوانی، روان‌خوانی، حفظ، تواشیح، و اذان و غیره بسنده کرد بلکه باید مباحث بالاتر نظیر تفکر و تدبر در قرآن کریم را مدنظر قرار داد.

جواهری اظهار کرد: ما در مؤسسه خود کلاس‌های تفکر در قرآن کریم را برای سنین مختلف برگزار می‌کنیم اما چرا هیچ حمایتی از سوی مسئول و یا نهاد دولتی نمی‌شوند.





http://fars.iqna.ir/fa/news/3613993
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

ضرورت صحیح‌خوانی قرآن برای عموم مردم

هادی ایزدپناهی در جلسه قرآن چهارده معصوم(ع) عنوان کرد:
گروه جلسات و محافل: جلسه قرآن هادی ایزدپناهی، قاری ممتاز کشورمان با حضور داوود کریمی و سعید شاملو، از دیگر قاریان ممتاز و شرکت قرآن‌آموزان از سنین مختلف در مسجد چهارده معصوم(ع) محله بزرگراه کردستان برگزار شد.

به گزارش  خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)،  جلسه قرآن مسجد چهارده معصوم (علیهم‌السلام) واقع در بزرگراه کردستان، خیابان ۲۷، ۲۰متری اول، شب گذشته ۲۱ تیرماه توسط هادی ایزدپناهی، قاری ممتاز کشورمان از ساعت ۱۹ الی اذان مغرب و عشاء برگزار شد.

در این جلسه قرآن که بیش از ۱۵ سال قدمت دارد علاوه بر آموزش قرآن به برخی قرآن آموزان برنامه ای در خصوص شعر و ادبیات ارائه شده است. نوجوانان جلسه در مدح قرآن اشعاری را حفظ نموده و در جلسه ارائه می‌دهند.

نشود///ضرورت صحیح خوانی قرآن برای عموم مردم+صوت و عکس

ایزدپناهی در تحلیل شعرخوانی دو نفر از اعضای نوجوان جلسه که شعری از استاد حِسان را می خواندند گفت: یکی از نکات مهم در اجرای هنرهایی که با خواندن سروکار دارند مانند قرائت قرآن، مداحی، آواز، شعرخوانی و ... تسلط بر معناست. اگر معنا را بدانیم و با آن انس بگیریم بهتر می‌توانیم مطلب را به دل مخاطب بنشانیم. در خواندن شعر و دکلمه رعایت سه نکته خواندن را جذاب می‌کند: رعایت سکوت‌ها، بالا و پایین بردن صدا و تند و کند کردن سرعت و هر سه نکته ارتباط مستقیمی با معنا و مفهوم متن دارد.

نشود///ضرورت صحیح خوانی قرآن برای عموم مردم+صوت و عکس

هادی ایزدپناهی در ادامه با اشاره به اینکه محور این جلسه در حال حاضر آموزش روخوانی، روانخوانی و ترتیل است تصریح کرد: تجربه نشان داده که در روش‌های آموزش قرآن برای مخاطب فارسی زبان، اصرار بر رعایت موارد تجویدی و صوت و لحن او را از صحیح خوانی بازداشته است؛ تا جایی که به دفعات مشاهده شده که افراد، مراتب بالای علمی دانشگاهی را کسب می‌کنند اما هنوز در روخوانی قرآن مشکل دارند. آنچه برای عموم مردم ضرورت دارد صحیح‌خوانی قرآن است و در ادامه آن پرداختن به مفاهیم.

وی افزود: بنابراین برای عموم مردم تا می‌توانیم باید از حواشی فاصله بگیریم. برای فردی که هنوز قرآن را با لهجه فارسی روان و اصطلاحا روزنامه‌وار نمی‌خواند، اصرار بر تجوید و صوت و لحن یک آسیب جدی است و او را از مسیر اصلی دور می‌کند. چنانچه فردی در روانخوانی به حد مطلوب رسید و علاقه‌مند بود می‌توان او را در مرحله ترتیل و تجوید وارد نمود. بنده به‌شخصه این مطلب مهم را با چند تن از اساتید آموزش قرآن در میان گذاشته‌ام و ایشان نیز آن را تایید نموده‌اند.

نشود///ضرورت صحیح خوانی قرآن برای عموم مردم+صوت و عکس

در پایان این جلسه صمیمی، تلاوت قاریان مهمان، سعید شاملو و داوود کریمی از قاریان ممتاز کشورمان صورت گرفت و این قاریان خوشخوان مورد تشویق افراد حاضر در مسجد قرار گرفتند. با رسیدن اوقات ملکوتی اذان مغرب و عشاء، میلاد ایزدپناهی، قاری ممتاز و برادر هادی ایزدپناهی اذان مغرب و عشاء را گفت و قرآن‌آموزان به صفوف نماز جماعت مسجد، ملحق شدند.

جلسه قرآن مسجد چهارده معصوم(علیهم‌السلام) در شش ماهه اول سال، روزهای چهارشنبه هر هفته یک ساعت و نیم قبل از اذان مغرب و در شش ماهه دوم سال پس از نماز مغرب و عشاء برگزار می‌شود. در ادامه تلاوت‌های این جلسه ارائه می‌شود.

داوود کریمی

دریافت
سعید شاملو
دریافت

منبع :
http://iqna.ir/fa/news/3618501
۲ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰